WS#10 Do Dash og Didaktisk design
Målet med denne workshop er at anvende robotter meningsfyldt i undervisningen, så kodning
sættes i kontekst, og der laves transfer til den betydning, algoritmer har i vores hverdag.
Med afsæt i computationel tankegang går workshoppen ind i et scenarie hvor en række
opgaver skal udføres med robotter. Workshoppen afsluttes med en diskussion vedrørende datarepræsentation, algoritmer og scenariekompetence i undervisning. Læs mere... |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Steen Lembcke
| |
Stilling
|
Lektor Læreruddannelsen VIA
| |
Arbejdsplads
|
Campus Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Koordinator Makerspace Campus Silkeborg.
Programleder Digital produktion og design Thinking VIA Læring og IT.
| |
Underviser på læreruddannelsen i
makerspace-teknologier og arbejder som
programleder i forskningsenheden VIA Læring og IT.
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Michal Pilgaard
| |
Stilling
|
Lektor
| |
Arbejdsplads
|
VIA Pædagoguddannelsen
| |
Beskrivelse
|
Programmedarbejder VIA Læring og IT - Digital produktion og design Thinking
Makerspace-koordinator Campus Horsens
| |
Underviser inden for områderne mediepædagogik og
teknologiforståelse. Programmedarbejder i
forskningsenheden VIA Læring og IT. Medforfatter til
“Lærer under designprocesser” Dafolo 2019.
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Johannes Fibiger
| |
Stilling
|
Lektor
| |
Arbejdsplads
|
VIA - Læreruddannelsen i
Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Pioner fra FabLab Silkeborg 2017-18
| |
Underviser i Dansk og IT-didaktisk design ved
læreruddannelsen i Silkeborg. Forfatter til “Filtret ind”
Samfundslitteratur 2017 og medforfatter til “Lærer
under designprocesser” Dafolo 2019.
|