WS#10 Do Dash & Didaktisk design
| 
INDHOLD: Målet med denne workshop er at anvende robotter meningsfyldt i undervisningen, så  kodning sættes i kontekst, og der laves transfer til den betydning, algoritmer har i vores hverdag. 
Med afsæt i computationel tankegang går workshoppen ind i et scenarie hvor en række opgaver skal  udføres med robotter. Workshoppen afsluttes med en diskussion vedrørende datarepræsentation, algoritmer og scenariekompetence i undervisning. | |||||||||||||
| 
MÅLGRUPPE ELEVER: | 
Lærere i grundskolen 
Øvelserne er rettet mod mellemtrinnet | ||||||||||||
| 
MÅLGRUPPE UNDERVISERE: | 
 | ||||||||||||
| 
DELTAGERE: | 
Maksimalt antal deltagere: max 20 deltagere 
Krav til forberedelse: 
- Download de to apps: Blockly for Dash & Dots og Wonder workshop 
- Medbring smartphone eller iPads. | ||||||||||||
| 
TEKNOLOGI: | 
I workshoppen er der overvejende fokus på Wonder Dash, derudover  perspektiveres til en række øvrige robotter. | ||||||||||||
| 
REFERENCER: | 
Link til App: | ||||||||||||
| 
BILLEDER: | |||||||||||||