WS#10 Do Dash & Didaktisk design
INDHOLD: Målet med denne workshop er at anvende robotter meningsfyldt i undervisningen, så
kodning sættes i kontekst, og der laves transfer til den betydning, algoritmer har i vores hverdag.
Med afsæt i computationel tankegang går workshoppen ind i et scenarie hvor en række opgaver skal
udføres med robotter. Workshoppen afsluttes med en diskussion vedrørende datarepræsentation, algoritmer og scenariekompetence i undervisning. | |||||||||||||
MÅLGRUPPE ELEVER:
|
Lærere i grundskolen
Øvelserne er rettet mod mellemtrinnet
| ||||||||||||
MÅLGRUPPE UNDERVISERE:
|
| ||||||||||||
DELTAGERE:
|
Maksimalt antal deltagere: max 20 deltagere
Krav til forberedelse:
- Download de to apps: Blockly for Dash & Dots og Wonder workshop
- Medbring smartphone eller iPads.
| ||||||||||||
TEKNOLOGI:
|
I workshoppen er der overvejende fokus på Wonder Dash, derudover
perspektiveres til en række øvrige robotter. | ||||||||||||
REFERENCER:
|
Link til App:
| ||||||||||||
BILLEDER:
|