WS#27 Designtænkning på STX Hvorfor og hvordan?


WS#27 Designtænkning på STX

Hvorfor og hvordan?

Workshoppen præsenterer arbejdet med at introducere designtænkning, designmodeller og
teknologier i forskellige fag og niveauer på Tornbjerg Gymnasium.
Der vil være eksempler på forløb indeholdende designtænkning i NV, billedkunst, historie og fysik.
Samt en diskussion af værdien af indførslen af designtænkning og teknologi i fagene på STX også til
gavn for den øvrige faglighed. Læs mere...

WORKSHOPHOLDER
Navn
Esben Schøler Nielsen
Stilling
Underviser
Arbejdsplads
Tornbjerg Gymnasium
Beskrivelse
Underviser i fysik og historie. Har
specielt arbejdet med integrationen
af designtænkning ift. de øvrige
kompetencer i gymnasiet og
udfordringerne ved at tilføje et nyt
spor til alle de øvrige ønsker til
elevernes kompetencer.

WORKSHOPHOLDER
Navn
Morten Bjørnskov Nielsen
Stilling
Underviser
Arbejdsplads
Tornbjerg Gymnasium
Beskrivelse
Underviser i fysik og kemi. Er skolens
pioner i indførelse af nye teknologier og
deres lavpraktiske integration i
undervisningen både på stor og lille
skala, med fokus på at bibringe eleverne
tryghed og selvstændighed.