WS#27 Designtænkning på STX
Hvorfor og hvordan?
Workshoppen præsenterer arbejdet med at introducere designtænkning, designmodeller og
teknologier i forskellige fag og niveauer på Tornbjerg Gymnasium.
Der vil være eksempler på forløb indeholdende designtænkning i NV, billedkunst, historie og fysik.
Samt en diskussion af værdien af indførslen af designtænkning og teknologi i fagene på STX også til gavn for den øvrige faglighed. Læs mere... |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Esben Schøler Nielsen
| |
Stilling
|
Underviser
| |
Arbejdsplads
|
Tornbjerg Gymnasium
| |
Beskrivelse
|
Underviser i fysik og historie. Har
specielt arbejdet med integrationen af designtænkning ift. de øvrige kompetencer i gymnasiet og udfordringerne ved at tilføje et nyt spor til alle de øvrige ønsker til elevernes kompetencer. |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Morten Bjørnskov Nielsen
| |
Stilling
|
Underviser
| |
Arbejdsplads
|
Tornbjerg Gymnasium
| |
Beskrivelse
|
Underviser i fysik og kemi. Er skolens
pioner i indførelse af nye teknologier og deres lavpraktiske integration i undervisningen både på stor og lille skala, med fokus på at bibringe eleverne tryghed og selvstændighed. |