WS#27 Designtænkning på STX
- Hvorfor og hvordan?
INDHOLD: Workshoppen præsenterer arbejdet med at introducere designtænkning, designmodeller
og teknologier i forskellige fag og niveauer på Tornbjerg Gymnasium.
Der vil være eksempler på forløb indeholdende designtænkning i NV, billedkunst, historie og fysik.
Samt en diskussion af værdien af indførslen af designtænkning og teknologi i fagene på STX også til gavn for den øvrige faglighed.
Afslutningsvis vil der være mulighed for selv at prøve kræver med programmering af Lego Mindstorms
eller Arduino og 3D tegne i Autodesk Fusion 360. | |||||||||||||
MÅLGRUPPE ELEVER:
|
Workshoppen inspirerer til arbejde med designtænkning i gymnasiets
fagrække og værdien af dette for elevernes øvrige arbejde. | ||||||||||||
MÅLGRUPPE UNDERVISERE:
|
| ||||||||||||
DELTAGERE:
|
Maksimalt antal deltagere: 25
| ||||||||||||
TEKNOLOGI:
|
Lego Mindstorms
Arduino
3D tegning med Autodesk Fusion 360
| ||||||||||||
REFERENCER:
| |||||||||||||
BILLEDER:
|