WS#10 Do Dash og Didaktisk design
| 
Målet med denne workshop er at anvende robotter meningsfyldt i undervisningen, så kodning  
sættes i kontekst, og der laves transfer til den betydning, algoritmer har i vores hverdag.
 
Med afsæt i computationel tankegang går workshoppen ind i et scenarie hvor en række  opgaver skal udføres med robotter. Workshoppen afsluttes med en diskussion vedrørende datarepræsentation, algoritmer og scenariekompetence i undervisning. Læs mere... | 
| 
WORKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Steen Lembcke | |
| 
Stilling | 
Lektor Læreruddannelsen VIA | |
| 
Arbejdsplads | 
Campus Silkeborg | |
| 
Beskrivelse | 
Koordinator Makerspace Campus Silkeborg. 
Programleder Digital produktion og design Thinking VIA Læring og IT. | |
| 
Underviser på læreruddannelsen i  
makerspace-teknologier og arbejder som  
programleder i forskningsenheden VIA Læring og IT. | ||
| 
WORKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Michal Pilgaard | |
| 
Stilling | 
Lektor | |
| 
Arbejdsplads | 
VIA Pædagoguddannelsen | |
| 
Beskrivelse | 
Programmedarbejder VIA Læring og IT - Digital produktion og design Thinking 
Makerspace-koordinator Campus Horsens | |
| 
Underviser inden for områderne mediepædagogik og 
teknologiforståelse. Programmedarbejder i 
forskningsenheden VIA Læring og IT. Medforfatter til 
“Lærer under designprocesser” Dafolo 2019. | ||
| 
WORKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Johannes Fibiger | |
| 
Stilling | 
Lektor | |
| 
Arbejdsplads | 
VIA - Læreruddannelsen i  
Silkeborg | |
| 
Beskrivelse | 
Pioner fra FabLab Silkeborg 2017-18 | |
| 
Underviser i Dansk og IT-didaktisk design ved  
læreruddannelsen i Silkeborg. Forfatter til “Filtret ind” 
Samfundslitteratur 2017 og medforfatter til “Lærer  
under designprocesser” Dafolo 2019. | ||