WS#28 Computational thinking i sprogfagene
| 
Workshoppen giver en praktisk introduktion til, hvordan teknologien kan implementeres i gymnasiale  sprogfag. Til faget engelsk vises et forløb med interaktive fortællinger, som er baseret på Twine. Til faget tysk vises et forløb, som fokuserer på fremstilling af et computerspil i Scratch til indlæring af tysk grammatik. Læs mere... | 
| 
WORKFACILITATOR | ||
| 
Navn | 
Susanne Hansen | |
| 
Stilling | 
Lektor | |
| 
Arbejdsplads | 
Nordfyns Gymnasium | |
| 
Beskrivelse | 
Underviser i engelsk og tysk | |
| 
Har i mange år arbejdet med kreative  tilgange til fremmedsprogsundervisningen blandt andet anvendelsen af læringsspil i undervisningen. Erfaringer herfra er forsøgt overført til dette projekt om implementering af teknologiforståelse i fremmedsprogsundervisningen | ||
| 
WORKFACILITATOR | ||
| 
Navn | 
Anders Ask Jørgensen | |
| 
Stilling | 
Adjunkt | |
| 
Arbejdsplads | 
Nordfyns Gymnasium | |
| 
Beskrivelse | 
Underviser i informatik og filosofi | |
| 
Arbejder til dagligt med at optimere en  pædagogisk tilgang til it-udvikling i informatikfaget. Heri indgår erfaringer fra vidensformidling rettet mod mange aldersgrupper og sammenhænge (folkeskolen, museumsvæsenet, voksenundervisning, stx). Hælder teoretisk mod dialektiske og konstruktionistiske traditioner, men med fokus på en ikke-naiv implementering af disse: Der findes (heldigvis) ingen simpel opskrift på god læring | ||