WS#28 Computational thinking i sprogfagene


WS#28 Computational thinking i sprogfagene

Workshoppen giver en praktisk introduktion til, hvordan teknologien kan implementeres i gymnasiale
sprogfag. Til faget engelsk vises et forløb med interaktive fortællinger, som er baseret på Twine. Til
faget tysk vises et forløb, som fokuserer på fremstilling af et computerspil i Scratch til indlæring af tysk
grammatik. Læs mere...

WORKFACILITATOR
Navn
Susanne Hansen
C:\Users\uvdrsnsg\Pictures\Saved Pictures\Billeder\2018\Profilbillede.jpg
Stilling
Lektor
Arbejdsplads
Nordfyns Gymnasium
Beskrivelse
Underviser i engelsk og tysk
Har i mange år arbejdet med kreative
tilgange til fremmedsprogsundervisningen
blandt andet anvendelsen af læringsspil i
undervisningen. Erfaringer herfra er forsøgt
overført til dette projekt om implementering
af teknologiforståelse i
fremmedsprogsundervisningen

WORKFACILITATOR
Navn
Anders Ask Jørgensen
Stilling
Adjunkt
Arbejdsplads
Nordfyns Gymnasium
Beskrivelse
Underviser i informatik og filosofi
Arbejder til dagligt med at optimere en
pædagogisk tilgang til it-udvikling i
informatikfaget. Heri indgår erfaringer fra
vidensformidling rettet mod mange
aldersgrupper og sammenhænge (folkeskolen,
museumsvæsenet, voksenundervisning, stx).
Hælder teoretisk mod dialektiske og
konstruktionistiske traditioner, men med fokus
på en ikke-naiv implementering af disse: Der
findes (heldigvis) ingen simpel opskrift på god
læring