WS#28 Computational thinking i sprogfagene
Workshoppen giver en praktisk introduktion til, hvordan teknologien kan implementeres i gymnasiale
sprogfag. Til faget engelsk vises et forløb med interaktive fortællinger, som er baseret på Twine. Til faget tysk vises et forløb, som fokuserer på fremstilling af et computerspil i Scratch til indlæring af tysk grammatik. Læs mere... |
WORKFACILITATOR
| ||
Navn
|
Susanne Hansen
| |
Stilling
|
Lektor
| |
Arbejdsplads
|
Nordfyns Gymnasium
| |
Beskrivelse
|
Underviser i engelsk og tysk
| |
Har i mange år arbejdet med kreative
tilgange til fremmedsprogsundervisningen blandt andet anvendelsen af læringsspil i undervisningen. Erfaringer herfra er forsøgt overført til dette projekt om implementering af teknologiforståelse i fremmedsprogsundervisningen |
WORKFACILITATOR
| ||
Navn
|
Anders Ask Jørgensen
| |
Stilling
|
Adjunkt
| |
Arbejdsplads
|
Nordfyns Gymnasium
| |
Beskrivelse
|
Underviser i informatik og filosofi
| |
Arbejder til dagligt med at optimere en
pædagogisk tilgang til it-udvikling i informatikfaget. Heri indgår erfaringer fra vidensformidling rettet mod mange aldersgrupper og sammenhænge (folkeskolen, museumsvæsenet, voksenundervisning, stx). Hælder teoretisk mod dialektiske og konstruktionistiske traditioner, men med fokus på en ikke-naiv implementering af disse: Der findes (heldigvis) ingen simpel opskrift på god læring |