WS#22 Introduktion til procesorienterede undervisningsforløb afprøvet gennem forsøget med valgfaget Teknologiforståelse
WS#22 Introduktion til procesorienterede undervisningsforløb afprøvet gennem forsøget med valgfaget Teknologiforståelse
Workshoppen giver en introduktion til at arbejde med design i en procesorienteret
kontekst, hvor der vil blive inddraget forskellige teknologier i form af programmerings- sprog og microcontrollers. Der vil undervejs være korte faglige oplæg, der guider workshopdeltagerne gennem designprocessen, og det er derfor ikke nødvendigt at have forudgående kendskab til designprocesser eller teknologier. Som deltager på denne workshop vil du møde lærere fra skolerne, der deltager i forsøgsvalgfaget Teknologiforståelse, der startede i 2017. Du vil få indblik i de aktiviteter og undervisningsforløb, de har arbejdet med lokalt på skolerne gennem projektet. Workshoppen bygger på den faglighed, der ligger til grund for faget, og vil derfor have fokus på
kompetenceområderne for Design og Programmering. Læs mere...
|
WORKSHOPHOLDERE
| |
Navn
|
Lærere fra skolerne i forsøgsvalgfaget Teknologiforståelse
|
Stilling
|
Lærere
|
Arbejdsplads
|
Mørkhøj Skole - Endrupskolen - Præstemarkskolen -
Beder Skole - Skødstrup Skole - Lundgårdskolen - Holluf Pile Skole
|
Beskrivelse
|
Lærere fra skolerne i forsøgsvalgfaget Teknologiforståelse
|
WORKFACILITATOR
| ||
Navn
|
Marie-Louise Wagner
| |
Stilling
|
Projektleder, videnskabelig
assistent | |
Arbejdsplads
|
Aarhus Universitet
| |
Beskrivelse
| ||
Marie-Louise er ansat ved Center for
Computational Thinking & Design på Aarhus Universitet og bl.a. projektleder ved udviklingsprojektet forsøgsvalgfaget Teknologiforståelse. |