WS#22 LÆS MERE


WS#22 Introduktion til procesorienterede
undervisningsforløb afprøvet gennem forsøgsvalgfaget
Teknologiforståelse

INDHOLD: Workshoppen giver en introduktion til at arbejde med design i en procesorienteret kontekst,
hvor der vil blive inddraget forskellige teknologier i form af programmeringssprog og microcontrollers.
Der vil undervejs være korte faglige oplæg, der guider workshopdeltagerne gennem designprocessen,
og det er derfor ikke nødvendigt at have forudgående kendskab til designprocesser eller teknologier.
Som deltager på denne workshop vil du møde lærere fra skolerne, der deltager i forsøgsvalgfaget
Teknologiforståelse, der startede i 2017. Du vil få indblik i de aktiviteter og undervisningsforløb, de har
arbejdet med lokalt på skolerne gennem projektet. Workshoppen bygger på den faglighed, der ligger
til grund for faget, og vil derfor have fokus på kompetenceområderne for Design og Programmering.
MÅLGRUPPE ELEVER:
Elever og lærere behøver ikke noget forudgående kendskab til
kompetenceområderne (Design og Programmering), der indgår i f
orsøgsvalgfaget Teknologiforståelse.
MÅLGRUPPE UNDERVISERE:
Workshoppen er relevant for lærere inden for alle fagligheder, der
hovedsageligt underviser på 7. – 9. klassetrin, også i valgfag.
Der behøves ingen specifik forudgående viden eller erfaring, udover
en masse nysgerrighed.

Denne workshop henvender sig til alle undervisere, uanset
teknologisk eller designmæssig kunnen og viden.
ERFARINGER MED
Ingen
Mange
Teknologi
X
X
X
Designpraksis
X
X
X
DELTAGERE:
Maksimalt antal deltagere: 40

Krav til forberedelse: Medbring gerne egen computer.
TEKNOLOGI:
Fokus på:
Udvikling af undervisningsforløb i teknologiforståelse
Webbaseret programmering
Microcontrollers
REFERENCER:
Projektbeskrivelse (på engelsk):
http://cctd.au.dk/projects/technology-comprehension-in-danish-
primary-schools-experiment/
BILLEDER: