Stærkt team bag oplæg om Teknologiforståelse på FabLearn

Har du brug for at få viden om Teknologiforståelse og høre, hvordan skoler kan arbejde med udvikling
af viden, kompetencer og færdigheder i faget, så kan du på FabLearnDK møde et stærkt team fra
Forsøget med Teknologiforståelse i Folkeskolen.
“Eleverne skal i faget teknologiforståelse udvikle faglige kompetencer og opnå færdigheder og viden,
således at de konstruktivt og kritisk kan deltage i udvikling af digitale artefakter og forstå deres
betydning”
Sådan indledes formålet med det nye forsøgsfag ‘Teknologiforståelse’ i folkeskolen, som de næste
tre år skal afprøves og udvikles på 46 skoler før det implementeres nationalt.
Fire centrale aktører vil på FabLearnDK udfolde fagets indhold og vise, hvordan forsøgsprojektet vil
arbejde med at omsætte målene for teknologiforståelse i folkeskolen til konkrete undervisningsforløb.
De vil undervejs give eksempler på indhold i forløb til indskolingen, mellemtrinnet og udskolingen.
Deltager kan byde ind i fælles drøftelser af kvalificering af indsatsen.
Læs mere om oplægget her




Mikala og Mikkel indgik i den ekspertskrivegruppe, der formulerede forsøgsfaget Teknologiforståelse for UVM. I TEK-forsøget bidrager de til udvikling af vidensgrundlaget og til udvikling af forløb til ”som fag – indskoling” og ”som fag – udskoling”. Jette og Peter bidrager i forsøget til udvikling af forløb til ”som fag – indskoling” og “i fag – matematik" samt kompetenceudviklingen af det pædagogiske personale på forsøgsskolerne.