TS#4 Forsøg med teknologiforståelse: Fra faglighed til didaktiske prototyper

TS#4 Forsøg med teknologiforståelse:

Fra faglighed til didaktiske prototyper


I denne talkshop udfolder vi, hvordan vi i forsøgsprojektet har arbejdet med at omsætte målene
for teknologiforståelse i folkeskolen til konkrete undervisningsforløb. Vi giver eksempler på
indholdet i forløb fra indskoling, mellemtrin og udskoling, og vi inviterer til fælles drøftelse af,
hvordan disse eksempler kan kvalificeres yderligere. Læs mere...


TALKSHOPHOLDER
Navn
Mikala Hansbøl
Stilling
Docent i digitalisering i skolen
Arbejdsplads
Institut for læreruddannelse,
Københavns
Professionshøjskole
Beskrivelse
Mikala var del af ekspertskrivegruppen,
der formulerede forsøgsfaget t
eknologiforståelse for
Undervisningsministeriet.
I TEK-forsøget har Mikala et særligt
ansvar for udvikling af vidensgrundlaget
og for udvikling af forløb til ”som fag –
indskoling”.


TALKSHOPHOLDER
Navn
Mikkel Hjorth
Stilling
Lektor
Arbejdsplads
VIA University College
Beskrivelse
Mikkel var del af ekspertskrivegruppen,
der arbejdede med fagligheden
teknologiforståelse ind i naturfagene for
Undervisningsministeriet.
I TEK-forsøget bidrager Mikkel bl.a. til
udvikling af vidensgrundlaget og har et
særligt ansvar for udvikling af forløb til
”som fag – udskoling”

TALKSHOPHOLDER
Navn
Jette Aabo Frydendahl
Stilling
Lektor
Arbejdsplads
VIA University College
Beskrivelse
I forsøg med teknologiforståelse
bidrager Jette til udvikling af forløb til
”som fag – indskoling” og til
kompetenceudviklingen af det
pædagogiske personale på
forsøgsskolerne

TALKSHOPHOLDER
Navn
Peter Søgaard
Stilling
Pædagogisk konsulent – it og medier
Arbejdsplads
VIA University College
Center for Undervisningsmidler
Beskrivelse
I forsøg med teknologiforståelse
bidrager Peter til udvikling af forløb
til “i fag – matematik" og til
kompetenceudviklingen af det
pædagogiske personale på
forsøgsskolerne.