TS#10 Læringsrummet – didaktiske til- og fravalg af teknologier


TS#10 Læringsrummet – didaktiske til- og fravalg af teknologier


Med faget teknologiforståelse skal vi til at arbejde med en helt ny faglighed, men vi skal også til at
arbejde med materialer og tilgange, der for nogle skoler vil være helt nye. Men hvad er der
egentligt brug for af teknologi for at kunne arbejde fornuftigt med teknologiforståelse, og hvordan
får man adgang til teknologierne? Hvordan skal vi indrette læringsrummet, og hvilken didaktik
understøtter den nye faglighed? Læs mere...


TALKSHOPHOLDER
Navn
Lasse Remmer
Image result for lasse remmer
Stilling
Konsulent og Lead Ambassador
Arbejdsplads
Future Classroom Lab, CFU,
Københavns
Professionshøjskole
Beskrivelse
Lasse Remmer sad med i ministeriets
ekspertskrivegruppe for forsøgsfaget i
teknologiforståelse.

TALKSHOPHOLDER
Navn
Malte von Sehested
Image result for malte von sehested
Stilling
It-didaktisk konsulent
Arbejdsplads
Future Classroom Lab, CFU,
Københavns P
rofessionshøjskole
Beskrivelse
Malte von Sehested er faglig udvikler i
forsøgsfaget med teknologiforståelse og
arbejder til daglig med udvikling af l
æringsrum og didaktik med teknologi i
Future Classroom Lab.