WS#15 Få styr på idégenreringen


WS#15 Få styr på idégenreringen


Med denne workshop vil vi drage dit fokus mod, hvordan du, på forskellige måder, kan forstyrre
elevernes “ensrettede” tankemønstre, når de skal skabe nye idéer i designprocessen. Du skal
forstyrres og selv idégenerere med forskellige metoder, som er afprøvet på forskellige
elevgrupper. Dette vil blive rammesat som et fuldt forløb inden for Designcirklen, med et fokus
på praktiske, analoge samarbejdsmetoder i idégenereringen. Læs mere...


WORKSHOPHOLDER
Navn
Rasmus Baunsø Kring
Stilling
Lærer i folkeskolen, FabLab pioneer 18/19
Arbejdsplads
Trekløverskolen afd. Kjellerup
Beskrivelse
#
Underviser i udskolingen i biologi, geografi og fysik/
kemi. Designprocesser og teknologi i FabLab-
kontekst.


WORKSHOPHOLDER
Navn
Jacob Secher Mariager
Stilling
Lærer i folkeskolen, Fablab-pionerer 18/19
Arbejdsplads
Skægkærskolen v. Silkeborg
Beskrivelse
Underviser på mellemtrinnet i matematik, Natur og Teknologi samt musik.
Arbejdet med Naturfagsmarathon og den arbejdsproces i en 12-14 år.
Fablab-pionerer i indeværende skoleår samt tovholder i etablering af Fablab på egen skole.


WORKSHOPHOLDER
Navn
Jesper Homann
Stilling
Lærer, IT vejleder og master IKT og Læring. FabLab pioneer 18/19
Arbejdsplads
Dybkær Videnshus og Dybkær Specialskole
Beskrivelse
Arbejder med udgangspunkt i en  matrikel men i mange arenaer:  Videncenter for inklusions og trivselsmiljøer, Videnshus Dybkær og Dybkær Specialskole.  Alt sammen med fokus på IKT og læring.
Optaget af at få alle til at lykkes med det de gør i meningsfulde fællesskaber.
Lærer, IT vejleder og  master IKT og Læring. Deltager i år på pioneruddannelsen i Silkeborg.
Er i gang med at starte et lokalt Fablab.