WS#5 Den første gang…
- En introduktion til designcirklen
Denne workshop giver et indblik i, hvordan man kan introducere eleverne for designcirklen
samtidig med, at de udvikler forståelse af og får ejerskab for de enkelte delprocesser. Vi vil præsentere, hvordan eleverne helt konkret har produceret seks visuelle/fysiske rum, der hver især repræsenterer et stadie i designcirklen. Rummene er skabt i åbne trækasser. Som workshopdeltager kommer du til at løse en lille designopgave, hvor du gør brug af designcirklen og får inspiration til at arbejde med designprocesser. Læs mere... |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Bjørn Fromsejer Hansen
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
Vestre Skole Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Ansat i udskolingen. Har tysk, fysik/ kemi, geografi og natur/ teknologi som linjefag.
| |
Jeg synes designcirklen er et spændende arbejdsred-
skab, der kan bruges i mange faglige sammenhænge. FabLab tilbyder desuden teknologier som ingen andre fag i skolen gør, og det gør skolen og læringen kreativ på en helt ny måde. |
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Rebecca Benkestok
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
Funder-Kragelund skole, Afd Kragelund
| |
Beskrivelse
|
Underviser i engelsk, H/D, matematik og historie.
Indskoling og mellemtrin.
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Else Carstensen
| |
Stilling
|
lærer
| |
Arbejdsplads
|
Virklund skole
| |
Beskrivelse
|
underviser på mellemtrinnet i håndværk og design.
| |
Nysgerrig på designtænkningen ind i håndværksfagene.
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Lars Heshe Therkelsen
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
Th. Langs Skole
| |
Beskrivelse
|
Jeg er lærer på Th. Langs Skole i Silkeborg, hvor jeg underviser indskolings- og mellemtrins- eleverne i matematik, idræt, natur/ teknologi, musik samt i p-faget DDF (Digitalt Design og Fabrikation).
Derudover er jeg i gang med at uddanne mig som Fablab-pioner.
|