WS#1 LÆS MERE


WS#1 Bliv fablearn-mester i Robothockey


INDHOLD: Workshoppen giver en introduktion til hvordan robotprogrammering kan inddrages i en sjov
og udfordrende konkurrencesammenhæng, når eleverne med designcirklen i hånden og en 3D-printer
til rådighed, udvikler den bedst mulige ’spiller’, når kampen i det lokale robothockey-opgør skal stå. I
løbet af workshoppen bliver der mulighed for at programmere robotterne, udvikle skitser i
3D-tegneprogrammet Tinkercad og så slutter vi naturligvis af med at dyste mod hinanden i
robothockey.
MÅLGRUPPE ELEVER:
Denne workshop kan give inspiration til arbejdet med
robotprogrammering i et scratchbaseret program, eksempelvis i
fagene Natur og Teknologi, Matematik eller Håndværk og Design. For
elever fra ca. 5. klassetrin med et basalt kendskab til
blokprogrammering. Der kræves ikke forudgående erfaring med
3D-tegning, men et overordnet kendskab til designprocesser.
MÅLGRUPPE UNDERVISERE:

ERFARINGER MED
Ingen
Mange
Teknologi

X

Designpraksis

X

DELTAGERE:
Maksimalt antal deltagere: 20

Krav til forberedelse: Deltagere forventes at medbringe egen computer
med præinstallation af programmet Mblock 3, version 3.4
(http://www.mblock.cc/mblock-software/ )
TEKNOLOGI:
Mbots og dertilhørende Mblocks software
3D tegneprogrammet Tinkercad
REFERENCER: