WS#1 Bliv fablearn-mester i Robothockey
INDHOLD: Workshoppen giver en introduktion til hvordan robotprogrammering kan inddrages i en sjov
og udfordrende konkurrencesammenhæng, når eleverne med designcirklen i hånden og en 3D-printer til rådighed, udvikler den bedst mulige ’spiller’, når kampen i det lokale robothockey-opgør skal stå. I løbet af workshoppen bliver der mulighed for at programmere robotterne, udvikle skitser i 3D-tegneprogrammet Tinkercad og så slutter vi naturligvis af med at dyste mod hinanden i robothockey. | |||||||||||||
MÅLGRUPPE ELEVER:
|
Denne workshop kan give inspiration til arbejdet med
robotprogrammering i et scratchbaseret program, eksempelvis i fagene Natur og Teknologi, Matematik eller Håndværk og Design. For elever fra ca. 5. klassetrin med et basalt kendskab til blokprogrammering. Der kræves ikke forudgående erfaring med 3D-tegning, men et overordnet kendskab til designprocesser. | ||||||||||||
MÅLGRUPPE UNDERVISERE:
|
| ||||||||||||
DELTAGERE:
|
Maksimalt antal deltagere: 20
Krav til forberedelse: Deltagere forventes at medbringe egen computer
med præinstallation af programmet Mblock 3, version 3.4 (http://www.mblock.cc/mblock-software/ ) | ||||||||||||
TEKNOLOGI:
|
Mbots og dertilhørende Mblocks software
3D tegneprogrammet Tinkercad
| ||||||||||||
REFERENCER:
|