WS#9 Designtænkning i sciencefagene med særligt 
fokus på feltstudiet
fokus på feltstudiet
| 
INDHOLD: Denne workshop giver et indblik hvordan forløb i sciencefagene kan planlægges og  gennemføres med udgangspunkt i designcirklen og fordelene heraf. 
Der tages udgangspunkt i et forløb om mikroplast som er udviklet og gennemført i forbindelse  deltagelse i kurset “designprocesser og fabrikationsteknologier på Aarhus universitet. Her stiller vi særligt skarpt på betydningen af feltstudiet og giver konkrete eksempler på strukturen og lærerens rolle under arbejdet med feltstudiet. 
Der bliver desuden et praksiselement, hvor deltagerne på workshoppen får mulighed for at prøve  kræfter med en aktivitet fra feltstudiet (skal der stå noget om at undersøge muslinger) samt lave egne mini mikroskoper. | |||||||||||||
| 
MÅLGRUPPE ELEVER: | 
Forløbet er gennemført i naturfagene på 7. årgang, men har også  relevant for 8. og 9. årgang. Det kan desuden tænkes ind i natur/ teknologi på mellemtrinnet. | ||||||||||||
| 
MÅLGRUPPE UNDERVISERE: | 
 | ||||||||||||
| 
DELTAGERE: | 
Maksimalt antal deltagere: 20 
Deltagere i workshoppen skal have lyst til at deltage aktivt. | ||||||||||||
| 
TEKNOLOGI: | |||||||||||||
| 
REFERENCER: | |||||||||||||
| 
BILLEDER: | |||||||||||||