WS#9 Designtænkning i sciencefagene med særligt
fokus på feltstudiet
fokus på feltstudiet
INDHOLD: Denne workshop giver et indblik hvordan forløb i sciencefagene kan planlægges og
gennemføres med udgangspunkt i designcirklen og fordelene heraf.
Der tages udgangspunkt i et forløb om mikroplast som er udviklet og gennemført i forbindelse
deltagelse i kurset “designprocesser og fabrikationsteknologier på Aarhus universitet. Her stiller vi særligt skarpt på betydningen af feltstudiet og giver konkrete eksempler på strukturen og lærerens rolle under arbejdet med feltstudiet.
Der bliver desuden et praksiselement, hvor deltagerne på workshoppen får mulighed for at prøve
kræfter med en aktivitet fra feltstudiet (skal der stå noget om at undersøge muslinger) samt lave egne mini mikroskoper. | |||||||||||||
MÅLGRUPPE ELEVER:
|
Forløbet er gennemført i naturfagene på 7. årgang, men har også
relevant for 8. og 9. årgang. Det kan desuden tænkes ind i natur/ teknologi på mellemtrinnet. | ||||||||||||
MÅLGRUPPE UNDERVISERE:
|
| ||||||||||||
DELTAGERE:
|
Maksimalt antal deltagere: 20
Deltagere i workshoppen skal have lyst til at deltage aktivt.
| ||||||||||||
TEKNOLOGI:
| |||||||||||||
REFERENCER:
| |||||||||||||
BILLEDER:
|