TS#2 FabLab mindset som vej til at arbejde med fagområderne teknologiforståelse og praksisfaglighed -særligt med fokus på faget håndværk og design
TS#2 FabLab mindset som vej til at arbejde med
fagområderne teknologiforståelse og praksisfaglighed
-særligt med fokus på faget håndværk og design
| 
Talkshoppen vil give et bud på hvordan det mindset og de arbejdsmetoder der er opbygget siden  2014 i omkring FabLab-undervisningen kan bringe i spil i forhold til de to nye fagligheder. 
Fælles for begge nye fagligheder er fagområdet håndværk og design. 
Takshoppen vil dykke ned i fagligheden omkring håndværk og design i Teknologiforståelse. Der vil  være konkrete eksempler på hvorledes man kan arbejde med iterative designprocesser og analoge/ digitale artefakter. Læs mere... | 
| 
Talkshopholder | ||
| 
Navn | 
Peter Dahl | |
| 
Stilling | 
Læringsrådgiver ved FabLab Spinderihallerne | |
| 
Arbejdsplads | 
FabLab Spinderihallerne og Vejle kommune | |
| 
Beskrivelse | 
Peter arbejder ved FabLab  Spinderihallerne som læringsrådgiver samt læringsrådgiver for fablab@SCHOOL.dk i Vejle Kommune. Hans daglige arbejde består i at vejlede uddannelsesinstitutioner i Fablab-tankegangen og designtænkning. Peter har været en del af skrivegruppen for teknologiforståelsesfaget med fokus på teknologiforståelse i faget Håndværk og design. Sidste år tog Peter Fab Academy og har tidligere taget et mastermodul i digital produktion og designtænkning. | |
| 
Talkshopholder | ||
| 
Navn | 
Jette Hundahl Mikkelsen | |
| 
Stilling | 
Projektleder for Videncenter for designtænkning og  digitalfabrikation med FabLab | |
| 
Arbejdsplads | 
Pædagogisk Udviklings Sektion, Silkeborg Kommune. | |
| 
Beskrivelse | 
Silkeborg Kommune har siden 2013 arbejdet med  FabLab, designtænkning og digital fabrikation. Fra 2018 som et Videncenter. Silkeborg er den ene af tre kommuner i kommunepartnerskabet Fablab@SCHOOLdk. | |
| 
Jette har i en årrække arbejdet med forskellige projekter der  sætter fokus på fokus på innovativ undervisning, digital fabrikation, designtænkning og 21st Century Skills i undervisningen. Hun har siden 2013 været projektleder for FabLab og Videncentret i Silkeborg og er del af den tværkommunale projektledergruppe. Hendes fokusområder er kompetence og kapacitetsopbygning samt organisering både kommunalt og tværkommunalt. | ||