TS#8 Forsøg med teknologiforståelse:
Fra faglighed til didaktiske prototyper
I denne talkshop udfolder vi, hvordan vi i forsøgsprojektet har arbejdet med at omsætte målene for
teknologiforståelse i folkeskolen til konkrete undervisningsforløb. Vi giver eksempler på indholdet i forløb fra indskoling, mellemtrin og udskoling, og vi inviterer til fælles drøftelse af, hvordan disse eksempler kan kvalificeres yderligere. Læs mere... |
TALKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Mikala Hansbøl
| |
Stilling
|
Docent i digitalisering i skolen
| |
Arbejdsplads
|
Institut for læreruddannelse,
Københavns Professionshøjskole | |
Beskrivelse
|
Mikala var del af ekspertskrivegruppen, der
formulerede forsøgsfaget teknologiforståelse for Undervisningsministeriet.
I TEK-forsøget har Mikala et særligt ansvar
for udvikling af vidensgrundlaget og for udvikling af forløb til ”som fag – indskoling”. |
TALKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Mikkel Hjorth
| |
Stilling
|
Lektor
| |
Arbejdsplads
|
VIA University College
| |
Beskrivelse
|
Mikkel var del af ekspertskrivegruppen, der
arbejdede med fagligheden teknologiforståelse ind i naturfagene for Undervisningsministeriet.
I TEK-forsøget bidrager Mikkel bl.a. til
udvikling af vidensgrundlaget og har et særligt ansvar for udvikling af forløb til ”som fag – udskoling” |
TALKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Jette Aabo Frydendahl
| |
Stilling
|
Lektor
| |
Arbejdsplads
|
VIA University College
| |
Beskrivelse
|
I forsøg med teknologiforståelse bidrager
Jette til udvikling af forløb til ”som fag – i ndskoling” og til kompetenceudviklingen af det pædagogiske personale på forsøgsskolerne |
TALKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Peter Søgaard
| |
Stilling
|
Pædagogisk konsulent – it og medier
| |
Arbejdsplads
|
VIA University College
Center for Undervisningsmidler
| |
Beskrivelse
|
I forsøg med teknologiforståelse bidrager
Peter til udvikling af forløb til “i fag – matematik" og til kompetenceudviklingen af det pædagogiske personale på forsøgsskolerne. |