TS#8 Forsøg med teknologiforståelse:
Fra faglighed til didaktiske prototyper
| 
I denne talkshop udfolder vi, hvordan vi i forsøgsprojektet har arbejdet med at omsætte målene for  teknologiforståelse i folkeskolen til konkrete undervisningsforløb. Vi giver eksempler på indholdet i forløb fra indskoling, mellemtrin og udskoling, og vi inviterer til fælles drøftelse af, hvordan disse eksempler kan kvalificeres yderligere. Læs mere... | 
| 
TALKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Mikala Hansbøl | |
| 
Stilling | 
Docent i digitalisering i skolen | |
| 
Arbejdsplads | 
Institut for læreruddannelse,  Københavns Professionshøjskole | |
| 
Beskrivelse | 
Mikala var del af ekspertskrivegruppen, der  formulerede forsøgsfaget teknologiforståelse for Undervisningsministeriet. 
I TEK-forsøget har Mikala et særligt ansvar  for udvikling af vidensgrundlaget og for udvikling af forløb til ”som fag – indskoling”. | |
| 
TALKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Mikkel Hjorth | |
| 
Stilling | 
Lektor | |
| 
Arbejdsplads | 
VIA University College | |
| 
Beskrivelse | 
Mikkel var del af ekspertskrivegruppen, der  arbejdede med fagligheden teknologiforståelse ind i naturfagene for Undervisningsministeriet. 
I TEK-forsøget bidrager Mikkel bl.a. til  udvikling af vidensgrundlaget og har et særligt ansvar for udvikling af forløb til ”som fag – udskoling” | |
| 
TALKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Jette Aabo Frydendahl | |
| 
Stilling | 
Lektor | |
| 
Arbejdsplads | 
VIA University College | |
| 
Beskrivelse | 
I forsøg med teknologiforståelse bidrager     Jette til udvikling af forløb til ”som fag – i ndskoling” og til kompetenceudviklingen af det pædagogiske personale på forsøgsskolerne | |
| 
TALKSHOPHOLDER | ||
| 
Navn | 
Peter Søgaard | |
| 
Stilling | 
Pædagogisk konsulent – it og medier | |
| 
Arbejdsplads | 
VIA University College 
Center for Undervisningsmidler | |
| 
Beskrivelse | 
I forsøg med teknologiforståelse bidrager     Peter til udvikling af forløb til “i fag – matematik" og til kompetenceudviklingen af det pædagogiske personale på forsøgsskolerne. | |