TS#8 Forsøg med teknologiforståelse: Fra faglighed til didaktiske prototyper


TS#8 Forsøg med teknologiforståelse:

Fra faglighed til didaktiske prototyper


I denne talkshop udfolder vi, hvordan vi i forsøgsprojektet har arbejdet med at omsætte målene for
teknologiforståelse i folkeskolen til konkrete undervisningsforløb. Vi giver eksempler på indholdet i
forløb fra indskoling, mellemtrin og udskoling, og vi inviterer til fælles drøftelse af, hvordan disse
eksempler kan kvalificeres yderligere. Læs mere...


TALKSHOPHOLDER
Navn
Mikala Hansbøl
Stilling
Docent i digitalisering i skolen
Arbejdsplads
Institut for læreruddannelse,
Københavns Professionshøjskole
Beskrivelse
Mikala var del af ekspertskrivegruppen, der
formulerede forsøgsfaget
teknologiforståelse for
Undervisningsministeriet.
I TEK-forsøget har Mikala et særligt ansvar
for udvikling af vidensgrundlaget og for
udvikling af forløb til ”som fag – indskoling”.

TALKSHOPHOLDER
Navn
Mikkel Hjorth
Stilling
Lektor
Arbejdsplads
VIA University College
Beskrivelse
Mikkel var del af ekspertskrivegruppen, der
arbejdede med fagligheden
teknologiforståelse ind i naturfagene for
Undervisningsministeriet.
I TEK-forsøget bidrager Mikkel bl.a. til
udvikling af vidensgrundlaget og har et
særligt ansvar for udvikling af forløb til
”som fag – udskoling”

TALKSHOPHOLDER
Navn
Jette Aabo Frydendahl
Stilling
Lektor
Arbejdsplads
VIA University College
Beskrivelse
I forsøg med teknologiforståelse bidrager
Jette til udvikling af forløb til ”som fag – i
ndskoling” og til kompetenceudviklingen
af det pædagogiske personale på
forsøgsskolerne

TALKSHOPHOLDER
Navn
Peter Søgaard
Stilling
Pædagogisk konsulent – it og medier
Arbejdsplads
VIA University College
Center for Undervisningsmidler
Beskrivelse
I forsøg med teknologiforståelse bidrager
Peter til udvikling af forløb til “i fag –
matematik" og til kompetenceudviklingen
af det pædagogiske personale på
forsøgsskolerne.