DB# LÆS MERE etwinning


DB# eTwinning - fællesskabet for skoler i Europa
- styrk den digitale dannelse, elevernes læring og din
skoles profil
INDHOLD: Her får du inspiration og konkret hjælp til at udvikle din skole og elevernes kulturelle og
digitale dannelse.
eTwinning netværket tilbyder nye didaktiske perspektiver og metoder, hvor elever og lærere opnår
kompetencer i at anvende, forstå og beherske digitale teknologier i relation til en meningsfuld og
virkelig målgruppe.
Du definerer selv indhold og metode! eTwinning leverer rammen, netværk, inspiration og
kompetenceudvikling. Kort fortalt; det mest spændende uddannelsesfællesskab i Europa.

Nordic CRAFT
Det danske CRAFT-netværk og dele af EU-netværket eTwinnings aktiviteter er smeltet sammen i et
stort projekt, vi kalder Nordic CRAFT. I praksis betyder det, at de nordiske lande samarbejder om it,
innovation og designprocesser med eTwinning som understøttende ramme.
Hør nærmere om projektet og muligheder for deltagelse.
Fakta
eTwinning er det største europæiske netværk for digitalt skolesamarbejde med over 650.000 lærere og
pædagoger fra 200.000 skoler og institutioner i 45 lande. eTwinning tilbyder en platform for
medarbejdere, som arbejder på en skole eller institution i et af de europæiske lande, hvor de kan
involvere sig i samarbejdsprojekter mellem studerende/elever/børn, deltage i online og fysiske
kompetenceudviklingsaktiviteter. I Danmark er der p.t. 7.500 registrerede lærere/ pædagoger og over
300 aktive projekter.
MÅLGRUPPE:
Ledere, lærere og pædagoger fra daginstitutioner, grundskoler og
ungdomsuddannelser.

Denne drop-by-aktivitet giver dig:
- som leder gode idéer til at få din egen skole godt i gang i verdens største
skolenetværk, en indsigt i eTwinning som skoleudviklingsværktøj og nordisk
CRAFT-engagement som vej til øget teknologiforståelse.

- som pædagog eller lærer får du konkrete inputs og vejledning til at styrke eller
påbegynde internationale projekter med dine elever.
DELTAGERE:
Maksimalt antal deltagere: 20
TEKNOLOGI:
Computer
REFERENCER: