International bevågenhed på FabLearnDK 2019

Når FabLearnDK 2019 åbner i Spinderihallerne torsdag d. 25. april er det med stor bevågenhed. Det er den største konference
af sin art i Europa, som sætter fokus på undervisning i teknologiforståelse gennem designtænkning og digital fabrikation i
FabLabs. FabLearnDK 2019 er den 6. konference om dette emne. Den har langsomt vokset sig større - fra det famlende
eksperiment i 2014 til forskningsfunderet praksis i 2019. Det er ikke kun interessant for det Maker-space-interesserede Danmark.
Internationale gæster vil gæste konferencen på forskellig vis.

STIL holder i samarbejde med FabLab@SCHOOLdk et nordisk eTwinning seminar om ‘Designtænkning og Digital Fabrikation’
i Vejle 24.-26. april. Deltagere Kolding, Vejle og Silkeborg Kommune vil sammen med de nordiske gæster tage afsæt i inspiration
fra FabLearn etablere nye samarbejder og projekter på tværs af landegrænser. Claus Berg og Mads Sode fra STIL holder på
FabLearn en talk om eTwinning og Teknologiforståelse.

Erik van Alphen og Karen Wiegmink-Oliehoek fra Theresia Lyceum i Tilburg, Holland har deltaget i et FabLab Schools EU projekt
sammen med FabLab@SCHOOL. I Dropby-zonen på FabLearn finder du information om og anbefalinger fra dette europæiske
projekt - til brug i din egen praksis. Erik og Karen holder på FabLearnDK en workshop om billedkunst - fra et analogt til et digitalt
perspektiv. Kati Pitkänen og Ivan Sanchez fra FabLab Oulu kommer på FabLearnDK for at finde inspiration, bygge netværk til de
danske kolleger og holde en workshop om Computational Thinking. Dialogen og samarbejdet fortsætterFabLearn Europe konferencen i Oulu 28.-29. maj 2019.

Det internationale samarbejde fortsætter i oktober, hvor vi tager på genbesøg i det hollandske FabLab miljø for at udvikle
'Mange veje til faglighed' sammen med kolleger fra WAAG Society, Maker Education Netherland, Fablab013 og HAN University
FabLab@SCHOOLdks årlige studietur.

Tag godt imod vores internationale gæster - og lad os lave noget FABULOUS god undervisning sammen.